Zprávy z Ludlow a Bangor-on-Dee
Jaroslav Fabris přináší další díl postřehů z návštěvy anglických dostihových závodišť, tentokrát z Ludlow a Bangor-on-Dee.
Blog Jaroslava Fabrise
Ludlow – neděle 13. 3.
Závodiště v Ludlow jsme navštívili po cestě do Bangor-On-Dee. Celkem se tam od října do května koná šestnáct dostihových dnů, ovšem výraznější vrchol mezi nimi schází. Trať pro steeplechase je rovinatá a dokola má 2400 metrů. Zajímavostí je, že trať pro proutěné překážky jí na protilehlé rovině nekopíruje a je zhruba o 150 metrů delší a také trochu členitější.
Mezi zajímavosti závodiště v Ludlow patří také skutečnost, že kurz steeplechase vede čtyřikrát přes asfaltovou silnici, zatímco proutěnkářský kurz třikrát. Při dostihových dnech jsou samozřejmě tyto silnice překryty, což platí například také o známé Melling Road v Aintree.
Nedaleko za tribunami závodiště v Ludlow vede železniční trať.
To je také důvodem, proč je část zázemí umístěna uvnitř dráhy, a to včetně paddocku. Vnitřek dráhy je rovněž využíván jako golfové hřiště.
Pohled na vodní příkop v Ludlow, který ilustruje, že tato překážka je v Anglii zpravidla navržena odlišně než u nás. Je před ním totiž umístěna vyšší odskoková překážka a samotný příkop je mělký bez výraznější hrany.
Bangor-on-Dee – neděle 13. 3.
Bangor-on-Dee leží na severu Walesu, přičemž tamní dráha je rovinatá a dokola má 2400 metrů. Její tvar má nejblíže k trojúhelníku. Ročně hostí dvanáct dostihových dnů a na rozdíl od řady britských překážkových drah mezi nimi není během léta výraznější přestávka, když ta nejdelší trvá od konce května do konce července. Nejúspěšnějším jezdcem na závodišti je Brian Hughes, který vévodí i celkovému šampionátu, a který je na fotografii zachycen po vítězství v dnešním posledním dostihu s Red Visionem.
Nejvýznamnějším dostihem v Bangor-on-Dee je nováčkovská steeplechase kategorie Listed pro klisny, která se koná v první polovině listopadu. Její letošní vítězka The Glancing Queen má slušné šance na úspěch i na blížícím se Cheltenhamském Festivalu.
Z diváckého pohledu je specifické, že nejenže závodiště nemá tribunu, ale zároveň diváci sledují doběh z čelního pohledu, když je pro ně vyhrazen svah za prvním obloukem. Vše důležité jim samozřejmě nabízí velkoplošná obrazovka, která na britských drahách nemůže chybět.
Absence tribuny nicméně neznamená, že by zázemí na závodišti bylo provizorní. Naopak prostory pro účastníky dostihů i diváky nabízí kvalitní zázemí.
Dnešní dostihy nenabídly nijak početná pole, když se šesti dostihů zúčastnilo 29 koní, tedy v průměru méně než pět koní na dostih. Divácká kulisa byla přesto více než slušná. Jak dokazuje foto, dostihy lze pohodlně sledovat i zdarma z prostorů parkoviště, kde se nacházely i dva stánky bookmakerů.
(Jaroslav Fabris)