Vodiče Connexe nikdo chytit nedokázal
V Memoriálu Vlastimila Smolíka (I. kat., 2400 m, VIDEO) se očekával triumf modrožlutých barev stáje Dr.Charvát. Ten sice přišel, ale namísto desetinového favorita Mariydiho se o něj postaral v dostihu pro něj pracující CONNEX (8:1).
Před startem sice bylo jasné, že jeho hlavním úkolem bude splnit roli vodiče, přesto se jeho vítězství za senzaci označit nedá. Podzimním přesun k trenéru Šatrovi totiž vzkřísil jeho uvadající kariéru, k čemuž mu pomohlo jednak směřování do delších dostihů a také nově volená taktika start-cíl. Tou se sice nejprve prezentoval právě kvůli práci pro stájové kolegy, ale jak ukázal před čtrnácti dny vítězstvím v karlovarské dvojce, sedí tento průběh i jemu samotnému. Právě zmíněný start v nohách byl jedním z jeho triumfů pro tento dostih, k nimž patřila i dvoukilová výhoda a také pro něj vhodné parametry mostecké dráhy. V samotném dostihu pak jeho jezdec Petr Foret udal sice poctivé, ale nijak přepálené tempo, takže Connex byl schopný v závěru ještě akcelerovat a získal tak v šesti letech první jedničkový zásah své kariéry.
Vítěznému realizačnímu týmu nemusel kazit radost ani výkon Mariydiho (1,8:1), jehož snahu sice Connex celkem v poklidu odrazil, ale zbylí soupeři na něj ztráceli minimálně pět délek. Důvodem porážky nejlepšího loňského vytrvalce je jednak absence startu v nohách a v porovnání s Cenou prezidenta republiky také lehké nedostatky ve stájové režii. Na podzim se totiž Mariydi držel v těsném závěsu za vodícím Connexem, zatímco tentokrát šel do závěrečného oblouku ze čtvrté příčky, přičemž kratší a mírně klesající mostecká rovina nepřeje velkým přeskupením pořadí.
S třetí příčkou se musel spokojit letos taktéž sezónu zahajující Taro (3,5:1), který ve své mostecké premiéře šel po ideálním průběhu v závěru jen jedním tempem. Čtvrtou dotaci získala Pumpkin (16:1), když dvojice za ním se do cíle dostala s propastnými rozestupy. Po startu aktivní Fabregas (16:1) na distanci nad svým optimem aspoň uzavřel tabuli, přičemž pořadí uzavřel nejvíce nesoucí Omnibus (10:1), který byl vyjížděn už kilometr před cílem.
(vab)